Мисли на събуждане и за разбуждане

Ден на Будителя – 3

Posted on: 11/10/2009

АКО ИСКАШ  ДА ПРЕЖИВЕЕШ ДЕНЯ СИ В ЦАРСТВОТО БОЖИЕ, ПЪРВОТО НЕЩО , КОЕТО ТРЯБВА ДА НАПРАВИШ, Е: СЪЗНАТЕЛНО ДА ОСЪЗНАЕШ, ЧЕ СИ В ЦАРСТВОТО БОЖИЕ!

(ВСЕКИ) ДЕН НА БУДИТЕЛЯ

3

 bTV се обръща с въпрос към децата от една детска градина: „Какви са будителите, деца?”

Момиченце: „Много са хубави!”

Момченце: „Будителите не са будилник.”

Аз: За кой ли път вече се удивлявам на ТОЧНОСТТА НА ДЕТСКИТЕ ОТГОВОРИ. В случая те съвсем вярно ни казват „КАКВИ?”, а не „КОИ?” СА БУДИТЕЛИТЕ. И съм сигурна, че ако смирим своето ЕГО НА ПРЕЖИВЕЛИ И ПРЕПАТИЛИ и зададем ПРАВИЛНИТЕ ВЪПРОСИ на децата си, те ще кажат ИСТИНАТА – тази, която ЩЕ НИ НАПРАВИ СВОБОДНИ. И понеже в момента около мен няма деца, на които да задам и другия жизненоважен въпрос, а именно „КОИ СА БУДИТЕЛИТЕ?”, решавам да се обърна към ДЕТЕТО В МЕН и се връщам в годините ми на СПОКОЙНА, ДЕТСКА, ЩАСТЛИВА И ОБГРИЖЕНА ОТ РОДИТЕЛИТЕ МИ БЕЗМЕТЕЖНОСТ.  И задавам въпроса на мъничката Краси, а тя подскачайки весело ми отговаря веднага и без да се замисля: „МАМА”, и ме подминава небрежно, улисана в своите къде по-важни и отговорни детски задачи. И аз, за кой ли път вече се удивлявам на точността на ДЕТЕТО. Този път обаче не се ограничавам с удивлението и възхищението,  а си спомням една мисъл, с която веднъж се събудих: „ХУБОСТТА НА МАЙКАТА Е ТВОЕТО УМЕНИЕ!” Понякога става така. Събуждаш се, а в главата ти, като изрязана, СВЕТИ ЯРКА МИСЪЛ, която завинаги запомняш. Аз ги наричам „МИСЛИ НА СЪБУЖДАНЕ И ЗА РАЗБУЖДАНЕ”. И този път, съсредоточена в картинката на изпитата чаша кафе, решавам да размишлявам, но пишейки, защото само написаното остава. А аз искам този ден и размишленията ми да останат за вас, защото както казва Даскал Мечо по сценария на прекрасната си роля:”АКО НЕ Е ЗА ВЕЧНОСТТА, ЗА КАКВО МУ Е НА ЧОВЕК ДА ПИШЕ КНИГА?” И така, и иначе, аз знам, че ДЕЦАТА СА МОЯТА ВЕЧНОСТ и записвам за тях своя РЕПОРТАЖ ОТ ЦАРСТВОТО БОЖИЕ ЗА ЕДИН ГОЛЯМ ДЕН, където думата „споделям” е само с едно значение и като така, става СЛОВО:

СПОДЕЛЯМ = НЕ ПОДЕЛЯМ, А ЗАЕДНО ПОЛЗВАМ БЕЗ ДА РАЗДЕЛЯМ

      Ноември – 1993 г. Мисъл на събуждане и за разбуждане: „РЕКАТА ТЕЧЕ – ЗАБРАВА ВЛЕЧЕ. ДА ПОМНИШ ИСКА СЕ УМЕНИЕ”. В особените тетрадки на Даскал Мечо този ден е описан по следния начин: „ФРАНЦИЯ: ГОСПОД Е БЪЛГАРИН!” Но това е друг репортаж и за друг ГОЛЯМ ДЕН В ЦАРСТВОТО БОЖИЕ. И не ден, а година. И не година, а вечност, наречена „СПОМЕН ЗА ВЕЛИКОТО БЪЛГАРСКО СВЕТОВНО ПЪРВЕНСТВО ПО ФУТБОЛ.” Но стига вече сладки спомени. Те са записани, аз съм жива и ДУХЪТ ми е налице. Любознателните ще ме намерят, за да им разкажа и покажа. Любопитните ще се изкефят за миг на заглавието на репортажа и няма да се ровят повече. Все тая. Моите мечета до едно са любознателни. Останалото е очарование. А аз се връщам на записаното размишление от Деня на Будителя, с твърдото убеждение, че „ВСЕКИ КРАЙ Е ПАК НАЧАЛО, НО НАЧАЛО НА БЕЗКРАЯ”. Бъдете спокойни деца и мир да е в душите ви, защото сме едно и се обичаме.  Щастлива съм в ролята си на писар и продължавам да записвам живите приказки на тази симпатяга Даскал Мечо. А вие, ако  имате въпроси, за всички тях прочетете отговори в особените й тетрадки. Пък аз, докато съм жива, ще споделям с вас как играх нейната роля в живота си без метафори и как растях. Защото това е моята  приказка и само аз мога да я разкажа като преживяно знание, т.е. така, че и всички останали да можете да се ползвате от него. Ако желаете, разбира се. Наистина, не е необходимо всички да изпитаме всичко, за да се поучим и  пораснем. Понякога процеса е тягостно дълъг и тромав и мъчителен. Особено когато не е бил предвиден за теб и го преживяваш просто защото ти се ще да опиташ от всичко.Но тези, които обичат да четат и разказват приказки, знаят какво правят и  се учат един от друг .По весело им е. И по-ведро.Затова   благодаря на ония, които стигнаха до тук! Покланям се на ония, които ме чуха! И свалям шапка на мъдрите, които ще продължат да ме четат.И аз обичам да ги чета. Защото, точно те са разбрали, че съм само един писар на Живото Слово и наградата ми е да го живея и да се подписвам под него.Благодаря! 

 

Вашият коментар

