Мисли на събуждане и за разбуждане

Ден на Будителя – 5

Posted on: 11/10/2009

А аз пак се отплесвам, пък уж съм съсредоточена. Простете ми, че съм това, което съм и правя това, което мога, с това, което имам. Ама съм си вашия Мечо.Ще ме извините и пак ще дойдете при мен да ви разказвам и показвам. Ролите ни в тази пиеса са такива. А животът е хубаво нещо, особено в Царството Божие. Така си е.

Време е да си запиша и аз моето домашно. Съвременни вариации – продължение на темата за Стоянка, младото и хубаво момиче, което и днес търчи на среща с Любимия. Заради Любовта и Сътворението. Заради Живота, който продължава. Заради безкрайната Вечност, която ни вдъхновява да го правим отново и отново. Защото СМЕ.

Мисъл на събуждане и за разбуждане:

„Щом за двама няма място, значи мястото е тясно.”

Резолюции за протокола след тази мисъл:

Егото ми: „Ами щом като е тясно, вдигам си шапката и заминавам.”

Питам децата, а те: „Ами щом като е тясно, намери по-широко място.”

Мъдри учители мои, благодаря! Най-вече за това, че ме научихте да се допитвам, да търся отговорите на трудните въпроси и констатации от децата. Току виж и правителство на България сътворят от раз. Хич няма да учудя. Само си викам: Дай Боже!

А ето какво се получи от размишлението за търсенето на по-широко място и употребата му по предназначение, т.е. да има място за всички и никой да не казва: „Тука няма къде човек да си почине!” Това не бива да става, защото за живота почивката е толкова важна, колкото и работата. И всеки сам трябва да определи кой е най-подходящия му стил, като ритъм във времето и симетрия в пространството. И този стил трябва да е в хармония със стила на всички около него, за да сме свежи и усмихнати, ведри и вдъхновени. Тъй де, разнообразие му е майката. Като в Българската пъстроцветна шевица. Които могат я шият. Които могат я плетат. Които могат я тъкат. А аз я пиша. Що е то?

                                                                О,ДА!

                                     ЗА БЪЛГАРКАТА – МАЙКА                        

 Из цикъла „Еволюция”; раздел “A Gentle Touch of Eternity” или така да се каже, малко епос от близкото бъдеще (тоз английски вече и баба го знае, за разлика от Българския. Хич даже не ми се превежда. На който му е интересно да си го преведе. Толкоз.  казах. )

 

Буква А, а също и  звезда,

вляво лебед, като знак астрологичен.

Вписани са в мечето,

дето ще държи детето.

Даже не едно, а пет –

Като стихчета в куплет.

Вдясно е мислител важен –

хем е весел, хем е снажен.

Вече няма го калпака,

но останал е мустака.

И носът му е изправен.

Погледът е станал плавен.

Моден е и има плитка –

по гърба му да се митка

и да каца върху нея

малко птиче – да му пее.

Той стои, мълчи заслушан,

но изправен, а не сгушен.

На гърдите знак Христов

е изписан. И е нов.

Вече не е кръст, а лира,

дето свири без да спира.

Те на покрива на сградата,

тихо слушат серенадата.

Слуша и Духът на Къщата,

дето вече не е същата.

Зад мислителя, в гората,

крият се без страх децата

в жизнерадостна игра,

 и деня, и през нощта.

 Те не знаят що е прашно,

мръсно, сиво, гладно, страшно.

И със живите мечета

си играят на мокета

от трева, цветя и мъх,

със уханно-сладък дъх.

А под тях, в далечината,

има малка, китна нива,

пълна със добра коприва.

Тя им дава нови дрешки,

често им разказва смешки,

грижи се и за храната

и покоя на децата.

По-добра от бодигард,

 По- прецизна от стюард.

Пàри само враговете,

но е мека за ръцете,

дето я берат с любов

за здраве и за благослов.

А цветът и е прекрасен

и привлича берекет,

щедрост, сила и късмет.

Щом я види някой ясно,

в миг разбира, че опасност

няма, няма и да има,

там където с кеф расте

тази БЛАГОРОДНА ДИВА

със название КОПРИВА.

В утро ранно на тревата,

грейнала в лъчи росата,

къпе кончетата бели,

легнали като къдели

на красивата полянка,

дето някога Стоянка,

тичаше на срещи важни

с Духове многоетажни.

Тя измисляше програми

и редеше телеграми;

плачеше и се косеше

за това, което беше;

и се смееше на воля

на чудесната си роля;

и използваше похватите

на родените в палати,

та в колибката и малка,

тясна, схлупена и жалка,

да расте Аристократа

на Духа и Светлината,

и  живеещите там,

вместо неудобен срам,

да изпитват ведра радост

във красивата си младост,

та животът да ги свари

не във ад, а на сафари.

С тази разлика, че всички

тука стрелят по панички,

и със съвест не в агония,

а с Природата в хармония,

те Живота уважават

и на Бога уповават.

Тъй една мечта свещена,

вдън душата породена,

се превърна в цел и смисъл

на градивната и мисъл.

Тя се молеше и пееше,

и с децата си живееше;

и енергии обменяше,

и съдбите им променяше;

и ги пращаше честити,

да пътуват към звездите;

а пък кармата им тежка

с дързостта си нечовешка,

в благодатна тор превръщаше,

та нещата покрай къщата

да растат и да цъфтят,

чудеса да създадат,

в живи приказки описани,

с вечност от Любов орисани.

 Та децата на децата,

да разказват на децата си,

как прабаба им Стоянка

не се кротнала на сянка,

а получила познания

чрез Небесните послания,

в стихове ги претворявала

и във песнички изпявала.

(Тъй със лекота се учи

как с Отеца да сполучиш

и да бъдеш по и най

в безопасен път безкрай.)

А във РОДОВАТА КНИГА,

без окото и да мигне,

всички Богове наричала

и в сърцето си се вричала

да не се зове Стоянка,

ако тучната полянка

не превърне в мирен рай,

та от всички да се знай,

че децата в бъднините

ще са смели и честити,

и ще се гордеят с право,

и ще казват с радост „Браво!”

на чудесните Родители

и на светлите Учители,

за достойните дела,

проявили пред света

БОЖИЯТА МИСЪЛ БЛАГА

за ДУХА, СИНА И ХЛЯБА

Ха, кажете дружина: „Да бъде!”

Амин. Така е и така да е вовеки.

Ти само речи, Господи. Ти само речи.

                           Преживяла, видяла и предала:

                            Даскал Мечо Славейкова. CayTi

 

 P.S2. Пояснения на словосъчетанието „тя редяла телеграми”.

Август, 1995г. Приятелката ми Оля ми се обади по телефона от Ловеч и ми каза, че дъщеря и Нора е приета в Университета, но платено обучение. За да започне, таксата от 18 000 лв. трябвало да се внесе в срок от една седмица. Бащата, както винаги в такива моменти, безотговорно и безметежно пийнал, съчувствено и абсолютно безполезно съпричастен, и направо да си го кажем, оглупял от финансова невъзможност. И в църква ходила, и заеми търсела, и всичко опитала, и най-накрая решила да ми се обади и да ми изплаче мъката си, че не е в състояние да помогне на умното си и безкрайно добро дете. Поокуражих я и някъде към 9.30 сутринта затворихме телефона. Предната вечер у дома беше дошла Даниела, да ми се обади, че се е върнала от Рила, където всяка година ходи да играе Паневритмия край Езерата. Разказа ми куп неща, които са се случили и между другото много се смяхме на това, че един човек и разказвал, как като има някакъв проблем пишел писмо на Учителя и работите все някак се оправяли. Кой знае защо, като оставих слушалката, си спомних точно за този човек. И чисто като Мечо Пух взех да разсъждавам, че срокът е кратък и писмо тук няма да свърши работа, а трябва да се действа по скоростния начин, т.е. да се прати телеграма. И записах в тогавашната си особена тетрадка:

 ТЕЛЕГРАМА

Адрес: Вселената

Получател: Учителя Беинса Дуно

         Скъпи учителю, на Нора Вацова, дъщерята на моята най-добра приятелка Оля са и необходими 18 000 лв., за да продължи образованието си. Моля те, прати и.

                                      Целувки. Твой Мечо.

 Ако щете вярвайте, но до вечерта Нора имаше парите и само по чисто технически причини ги получи на другия ден. И не 18 000, а 20 000 лв., та да има и за път до Търново, и да се пооблече, и на майка си да даде и да почерпи за това, че вече е студентка. И аз, дето тоя ден взех пари назаем за цигари, взех и най-дейно участие в тая чудесия. А как стана това? Ако ме попитате ще ви разкажа. Но имам и още един въпрос към вас:

Дали след този случай продължих да пиша телеграми и колко са били? Можете да залагате.

 P.S3. Пояснение на учудването на съвременния човек, че копривата може да дава и дрешки. С тази синтетика около нас, съвсем забравихме, че освен всичко друго, копривата е и влакнодайно растение. А ако искате доказателство и не ви се ще да изминавате дългия път на обучение по история, етнография, биология и т.н. плюс собствен опит в предене, тъкане и шиене, просто прочетете прекрасната семейна приказка за Елиза и Дивите Лебеди.

2 Коментари to "Ден на Будителя – 5"

Лельо Красеее,

Кажи ми и аз как да напиша едно писмо на Учителя. Знаеш, че винаги съм била много почтителна с учителите. Дано ми помогне.

Миличка, аз написах първата телеграма спонтанно, съвсем кратко, точно и ясно.Исках нещо за друг човек и отговора дойде много бързо, както си видяла по горе.С годините се научих да се обръщам към Учителя с „Учителю Благи“, което е нещо като парола за повдигане на вибрациите ти и попадане под благотворното влияние на аурата на Учителите от Небесния свят.Научих се и да благодаря за всичко в живота си, преди да изкажа молбата си. С времето започнах да пиша в края на телеграмата „Да е за благото на всички и без да бъде нарушена ничия свободна воля“, защото разбрах наистина, че са безкрайни и безбройни пътищата Божии и винаги има хармоничен и многопланов начин, който не наранява никого и помага на много хора едновременно, пълно и отвсякъде толкова леко и естествено, че чак се чудиш как не си се досетила за това решение и сама.Но ми се струва, че най-важното е да си напълно искрена и максимално точна. Както чувстваш, така пиши.Адреса е по-горе.И винаги има отговор.Не се съмнявай в това, щом е за добро.
А веднъж много се смях, понеже приятелите, които си ме знаеха с телеграмите, ми донесоха вестник, в който пишеше, че един ходжа изпращал на Аллах или Мохамед подобни молби, но по факса!…Дето се вика „почукай и ще ти се отвори!“
А иначе, пиши където си искаш.Аз използвам текущата си тетрадка.Благодаря ти, че първа писа в блога ми.Обичам те, Радост моя!

Вашият коментар

